Jak zorganizować tani wyjazd do Doliny Muminków w Finlandii

Podróże wzbudzają we mnie szeroko rozumianą radość i zaciekawienie. Nie ważne czy są to zagraniczne wakacje czy krótki wypad za miasto. Z każdego wyjazdu możemy czerpać taką samą przyjemność i ekscytacje. Muszę przyznać że niestety nie podróżuje tyle ile bym chciała jednak małymi krokami mam zamiar to zmienić. Często przekładamy nasze plany i realizację marzeń na później a finalnie okazuje się że nawet na te " później" nie ma odpowiedniego czasu. Nigdy wcześniej nie pomyślałabym że tak po prostu polecę do Skandynawii by spędzić tam weekend. Zamarzyłam jednak o tym gdy w zeszłym roku natchnęłam się na zdjęcia z Doliny Muminków. Pomyślałam sobie że jak nie teraz to kiedy ? Dlatego też namówiłam na ten wyjazd Marka, zebrałam wszystkie potrzebne informacje, zamówiłam bilety, noclegi i ruszyliśmy ! Podczas całych przygotowań okazało się że taki krótki wyjazd do Finlandii nie musi kosztować od razu worka pieniędzy a jego realizacja nie jest tak trudna jak mi się wcześniej wydawało. Poniżej przygotowałam Wam małe podsumowanie całego wyjazdu i jego kosztorys uwzględniając kwoty jakie wydaliśmy.

PRZELOTY I TRANSFER Z LOTNISKA

Bilety samolotowe do Finlandii potrafią być naprawdę śmiesznie niskie. Lot tanimi liniami lotniczymi na trasie Gdańsk-Turku wyniosły nas 156,00 zł za dwie osoby w dwie strony ! Warto szukać okazji i biletów za 39,00 zł. Po wylądowaniu i wyjściu z lotniska czeka nas przystanek autobusowy z jedną jedyną linią numer 1, która zawiezie nas do centrum i z powrotem. TUTAJ możecie sprawdzić i zaplanować poruszanie się po Turku. ( stronę można przełączyć na język angielski ) Bilet można kupić bezpośrednio u kierowcy, nie ma problemu żeby porozumieć się w języku angielskim. Dwugodzinny bilet kosztuje 3 euro, 24-godzinny to koszt rzędu 7 euro. Na tym bilecie możecie dojechać również do Naantali czyli miejscowości, gdzie leży wyspa Kailo z Doliną Muminków.

NOCLEGI
Najtańszą opcją wydaje się nocleg rezerwowany przez AIRBNB. Pierwszy raz korzystaliśmy z takiego noclegu i trafiliśmy idealnie. Nasi gospodarze nie dość że byli bardzo mili i pomocni to dodatkowo zapewnili nam śniadania i dostęp do sauny. Nocleg dla dwóch osób na dwie noce wyniósł nas 249,00 zł. Rejestrując się z mojego  POLECENIA macie do wykorzystania 100 zł zniżki na pierwszy nocleg !

WYŻYWIENIE
Zakupy w Finlandii nie należą do najtańszych. Jeśli jednak macie do dyspozycji kuchnię i nie przeszkadza Wam samodzielne przygotowywanie posiłków to na pewno dużo zaoszczędzicie robiąc zakupy w lokalnych marketach. My właśnie w ten sposób jedliśmy zarówno śniadania, obiady i kolacje.  Dodatkowo tuż po przylocie skoczyliśmy do McDonalda ;) Na jedzenie  i słodycze wydaliśmy około 40 euro.

DOLINA MUMINKÓW
Sezon u Muminków trwa tylko od czerwca do sierpnia + 2 tygodnie w lutym. Wejście do parku jest wtedy płatne ok. 25-30 euro od osoby. Przez resztę czasu park jest zamknięty ale tylko z pozoru ;) Sam domek oraz wszystkie inne atrakcje są pozamykane. Mimo to można śmiało wejść na jego teren i  cieszyć się widokiem słynnego, bajecznego domku oraz spacerem w ciszy i spokoju. Latem są tam przeogromne tłumy turystów. Pusty park ma moim zdaniem swój niepowtarzalny klimat.

Podsumowując, weekendowy wyjazd na dwie noce kosztował nas 405,00 zł i 50 euro. Dodatkowym 200,00 zł kosztem w naszej podróży były bilety z Głogowa do Gdańska. Jak widzicie odwiedziny Muminków w Finlandii nie potrzebujemy ogromnego budżetu. Dużym atutem tego kierunku jest to że jest bardzo łatwy do zaplanowania. Gdybyście potrzebowali więcej szczegółów bądź pomocy w ogarnięciu takiego wyjazdu to możecie śmiało do mnie pisać :)
Ponadto na moim INSTAGRAMIE znajdziecie zapisaną fotorelację oraz filmik na IG TV nagrany przez mojego narzeczonego. Mam nadzieje że te materiały pomogą Wam w ewentualnej podróży do Finalandii.

1. powiem Ci, że bardzo mnie zachęciłaś! Musze koniecznie przemyśleć podróż do Krainy Muminków :D

2. Niesamowite zdjęcia, aż przekonałaś mnie do odwiedzenia tego miejsca. ♥
    Buziaki,

3. ależ Ci zazdroszczę! byłam w Finlandii, ale ominęłam tę wioskę, patrząc na Twoje fotki mega żałuję, bo wygląda niesamowicie :)

4. Cudownie, jak w bajce.. muszę porozmawiać z moim TŻ. Bardzo zachęcający wpis. Gratuluje :)

5. Rewelacyjna sprawa ♥️ taka wyprawa to teraz moje marzenie 😉

6. Ten wpis tak mi się spodobał że już szukam połączenia do Turku 🙈 Mam nadzieję że tej zimy jeszcze się uda tam podleciec ❤️

7. Świetne miejsce! Muszę wpisać na listę miejsc do odwiedzenia z dziećmi! :)

8. Dolina Muminków! Chyba mogłabym tam zamieszkać :D
    Marzy mi się taki wyjazd, zawsze myślałam, że potrzeba fury pieniędzy, bo cała Skandynawia jest droga... ale jak widzę, otworzyłaś mi trochę oczy i teraz muszę to przemyśleć :D

Zapraszam na nowy post,a w nim rekomendacja pewnej ciekawej pozycji literackiej. Będzie mi bardzo miło jeśli wpadniesz ♥
    Pozdrawiam! Mój blog-KLIK

9. Ale bym się wybrała na taką wycieczkę ;)

10. Wow ale tam niesamowicie, bardzo bym chciała tam pojechać, szkoda że trochę daleko :D

11. Nawet nie wiedziałam że to miejsce istnieje

12. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

13. Super artykuł, czekam na więcej!